Denken als hoofdzaak - Ben Heirs (Peter Farrell)
Beschikbaarheid: Op voorraad
Een goed team ontwikkelt meer ideeën dan er uiteindelijk gebruikt kunnen worden. Het management moet erop toezien dat alle voorstellen zo objectief mogelijk worden bestudeerd. Gebeurt dat niet, dan wordt de professionele gedachtenvorming van het team ondermijnd, ten koste van de kwaliteit van de besluitvorming en de uitvoering van de resulterende beslissingen.
In Denken als hoofdzaak analyseert management consultant Ben Heirs de obstakels die een doeltreffende gedachtenvorming in een organisatie voorafgaande aan een beslissing verhinderen, en reikt hij een aantal methoden en technieken aan dat het management in staat stelt deze hindernissen te overwinnen.
Stap voor stap wordt de lezer vertrouwd gemaakt met de vier fasen van het anticiperende besluitvormingsproces: helder formuleren van de probleemstelling, zoeken naar alternatieven, voorspellen van de gevolgen, het nemen van de juiste beslissingen.
`Zelfs wanneer alleen de essentie van dit boek-Iaat staan de details - door managers in praktijk wordt gebracht, dan heeft dit boek al een grote bijdrage geleverd aan het besluitvormingsproces.'
G. van Schaik, voorzitter Raad van Bestuur Heineken N .V.
'Heirs heeft een belangrijk boek geschreven over management en de individuele leiders die zorgen dat er wat gebeurt... dit is verplichte lectuur voor iedereen die betrokken is bij het nemen van beslissingen.'
Warren Bennis, hoogleraar bedrijfskunde Universiteit Southern California
Veen, goede staat, 230 blz.
Eigenschappen
auteur | Ben Heirs |
---|---|
Staat van het boek | Tweedehands boek |
Taal | Nederlandstalige boeken |
Uitgever: | Veen |
Pagina's | 230 |
THEMA in deze categorie | Leidinggeven & organisatie, Management en ondernemen, Organisatie & Communicatie, Persoonlijke ontwikkeling, Psychologie & Filosofie |
VEEL GELEZEN DOOR: | Nee |
Fictie - Non-fictie | Non-fictie |
Uitvoering | Paperback |
Conditie van het boek | Goed |
Vaak samen gekocht
-
Duel in duplo - Clifford Irving & Herbert Burkholz
Normale prijs: € 2,95
Aanbieding € 1,00
-
In ruil voor een leven - Paul Gallico
€ 2,95 -
Digitale depressies - Theo van der Linden
Normale prijs: € 2,50
Aanbieding € 1,95